Mindfulness bij Monica Kerskes en Gisela van Sprang,

aanbevolen door A Beautiful Balance

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent dat je aandacht geeft op een bepaalde manier,

gericht, in het hier en nu en niet-oordelend.

Mindfulness leert ons om te gaan met de uitdagingen en stress van

het dagelijkse leven. Aandacht voor het huidige moment kan helpen

om realistischer te kijken naar onze ervaring, of deze nu als prettig

of onprettig wordt beoordeeld.

Mindfulness helpt ons ook als we complexe of emotionele situaties

het hoofd willen bieden. We voelen ons minder overspoeld en

overweldigd. We reageren minder vanuit onze aangeleerde

gewoontepatronen en ervaren meer vrijheid om te kiezen hoe we

met de gegeven situaties omgaan en wat we hierbij nodig hebben.

Mindfulness ondersteunt ons in het omgaan met de verschillende

rollen als partner, ouder, werknemer, vriend, …

Hoe doe je dit? Via aandachtgerichte oefeningen: Eenvoudige bewegingsoefeningen, de bodyscan, ademoefeningen en meditatie. Meditatie betekent: een oefening die helpt om met meer gemak om te kunnen gaan met alle aspecten van het leven; plezierige en onplezierige momenten; momenten die we saai vinden of interessant. In de bijeenkomsten zul je leren meer bewust te worden en wakker te zijn voor het moment van nu. Ook word je bewust van de eigen leefstijl, van de wijze waarop je tot nu toe met klachten als stress, pijn, werkdruk of verdriet om bent gegaan.

Wat is specifiek aan hun aanbod?

Specifiek is dat ze mindfulness vooral praktisch toepasbaar maken in het dagelijks leven. Mindful leven als uitgangspunt. Zij bieden: workshops met specifieke thema’s, maandelijkse meditatieavonden voor mensen die (elders) een mindfulnesstraining hebben gedaan en een groepstraining van 8 weken. De workshops en meditatie avonden hebben steeds een ander thema en duren 1,5 uur. De groepstraining bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. Daarnaast heb je per dag 30-45 minuten tijd nodig om de oefeningen te kunnen doen, 6 dagen per week. Nieuwsgierig geworden?  Voor meer informatie kan je het contactformulier invullen.
Voorstellen Monica Kerskes en Gisela van Sprang
Gisela van Sprang Mijn eerste ervaring met mindfulness deed ik op vanuit het ontevreden gevoel dat het leven te snel ging. Ik ging beseffen dat ik te weinig kon stilstaan bij het moment zelf en het verlangen naar iets anders steeds de overhand had (prettiger, mooier…). In plaats van te blijven hangen in gedachten over hoe mijn leven zou moeten zijn, maak ik mijn leven nu bewuster mee. In de rollen van moeder, partner en werknemer geeft mindfulness mijn leven ook meer rust. Niet dat mijn dagelijks leven minder druk is, maar ik heb meer rust gekregen in mijn hoofd. Ook herken ik nu de rustmomenten meer, ook tijdens een drukke werk- of thuisdag. Nadat ik mijn opleiding Creatieve Therapie heb afgerond in 1997, ben ik als beeldend therapeut gaan werken in diverse instellingen voor geestelijke gezondheidszorg (kinder-, jeugd- en volwassenenpsychiatrie). Ik kan erg genieten van beeldend werk, dansen en yoga. Daarnaast ben ik een aantal jaren geleden geïnspireerd geraakt door meditatie en de aandachttrainingen, waarna ik een opleiding heb gevolgd tot mindfulness trainer. Ik woon samen met Harro en ik heb twee dochters van 4 en 7 jaar.
Monica Kerskes Sinds mijn jeugd ben ik geboeid door de invloed van mijn gedachten op mijn lichaam, op mijn lichaamsbeleving en op mijn levenskwaliteit. Ik ben op zoek gegaan naar het verwezenlijken van een balans tussen voelen, denken en doen. Daardoor heb ik een beroep gekozen waarin de lichaamsbeleving centraal staat (het lichaam als basis) en waarbij voortdurend aan dit evenwicht gesleuteld wordt. Ik werk sinds 20 jaar in de psychiatrie (volwassen, kinderen, jeugd en gezin) als psychomotorisch therapeut. Tijdens deze lange loopbaan ben ik in aanraking gekomen met oosterse geneeswijzen (Chinese bewegingsleer en massage), meditatie en mindfulness. Mindfulness is voor mij een eenvoudige maar zo krachtige bewustzijn van de mogelijkheid die ik heb, in elk moment, om te kiezen voor het 'zijn' in plaats van het 'doen'. Dat geeft me rust en veel voldoening. In het moment zijn, helpt me om gedachten over later, minder belangrijk te vinden. Zo hoef ik mij hier minder zorgen over te maken. Door het beoefenen van mindfulness, ontwikkel ik elke dag mildheid en vriendelijkheid naar mezelf toe en naar mijn omgeving. Dit vind ik een essentiële levenskwaliteit. De opleiding voor mindfulness trainer heb ik afgerond in juli 2011. Ik vind het zeer inspirerend en gewoon leuk om mindfulness bij anderen te introduceren en hierin te begeleiden.
A Beautiful Balance zwangerschapscursussen,  fysiotherapie & Cesartherapie rondom zwangerschap TOP

Met gepaste trots kan gezegd worden dat de cliënten van A Beautiful Balance voor de fysiotherapie, zwangerschapsyoga en ‘bevallen doe je samen’ uit de hele regio komen: o.a. Barendrecht,  Capelle a.d. IJssel, Carnisselande,

Dordrecht, Heerjansdam, Hendrik Ido Ambacht, Heinenoord, Hoeksche Waard, Hoogvliet, Maasdam, Maassluis, Nieuwerkerk a.d. IJssel, Numansdorp, Oud Beijerland, Pernis, Portland, Poortugaal, Puttershoek, Rhoon, Ridderkerk,

Rotterdam, Rotterdam-Alexander, Rotterdam-Noord, Rotterdam-Zuid, Rijsoord, Schiedam, Vlaardingen, Willemstad en Zwijndrecht.

A Beautiful Balance

Fysio- & Cesartherapie

rondom zwangerschap

Muziekplein 28-c

2992 GH  Barendrecht

0644-020 800

KAART
© Frank & Jacqueline Luchtmeijer

A Beautiful Balance

Fit & in Balans met je…

baby of dreumes

Muziekplein 28-b

2992 GH  Barendrecht

0644-020 800

KAART

A Beautiful Balance

Zwanger, Fit & in Balans

zwangerschapsyoga

Muziekplein 28-a

2992 GH  Barendrecht

0644-020 800

KAART
Privacy verklaring
aanbevolen collega’s

Mindfulness bij Monica Kerskes en Gisela van

Sprang,

aanbevolen door A Beautiful Balance

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent dat je

aandacht geeft op een bepaalde

manier, gericht, in het hier en

nu en niet-oordelend.

Mindfulness leert ons om te

gaan met de uitdagingen en

stress van het dagelijkse leven. Aandacht voor het huidige

moment kan helpen om realistischer te kijken naar onze

ervaring, of deze nu als prettig of onprettig wordt

beoordeeld.

Mindfulness helpt ons ook als we complexe of emotionele

situaties het hoofd willen bieden. We voelen ons minder

overspoeld en overweldigd. We reageren minder vanuit

onze aangeleerde gewoontepatronen en ervaren meer

vrijheid om te kiezen hoe we met de gegeven situaties

omgaan en wat we hierbij nodig hebben.

Mindfulness ondersteunt ons in het omgaan met de

verschillende rollen als partner, ouder, werknemer, vriend,

Hoe doe je dit? Via aandachtgerichte oefeningen: Eenvoudige bewegingsoefeningen, de bodyscan, ademoefeningen en meditatie. Meditatie betekent: een oefening die helpt om met meer gemak om te kunnen gaan met alle aspecten van het leven; plezierige en onplezierige momenten; momenten die we saai vinden of interessant. In de bijeenkomsten zul je leren meer bewust te worden en wakker te zijn voor het moment van nu. Ook word je bewust van de eigen leefstijl, van de wijze waarop je tot nu toe met klachten als stress, pijn, werkdruk of verdriet om bent gegaan.

Wat is specifiek aan hun aanbod?

Specifiek is dat ze mindfulness vooral praktisch toepasbaar maken in het dagelijks leven. Mindful leven als uitgangspunt. Zij bieden: workshops met specifieke thema’s, maandelijkse meditatieavonden voor mensen die (elders) een mindfulnesstraining hebben gedaan en een groepstraining van 8 weken. De workshops en meditatie avonden hebben steeds een ander thema en duren 1,5 uur. De groepstraining bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur. Daarnaast heb je per dag 30-45 minuten tijd nodig om de oefeningen te kunnen doen, 6 dagen per week. Nieuwsgierig geworden?  Voor meer informatie kan je het contactformulier invullen.
Voorstellen Monica Kerskes en Gisela van Sprang
Gisela van Sprang Mijn eerste ervaring met mindfulness deed ik op vanuit het ontevreden gevoel dat het leven te snel ging. Ik ging beseffen dat ik te weinig kon stilstaan bij het moment zelf en het verlangen naar iets anders steeds de overhand had (prettiger, mooier…). In plaats van te blijven hangen in gedachten over hoe mijn leven zou moeten zijn, maak ik mijn leven nu bewuster mee. In de rollen van moeder, partner en werknemer geeft mindfulness mijn leven ook meer rust. Niet dat mijn dagelijks leven minder druk is, maar ik heb meer rust gekregen in mijn hoofd. Ook herken ik nu de rustmomenten meer, ook tijdens een drukke werk- of thuisdag. Nadat ik mijn opleiding Creatieve Therapie heb afgerond in 1997, ben ik als beeldend therapeut gaan werken in diverse instellingen voor geestelijke gezondheidszorg (kinder-, jeugd- en volwassenenpsychiatrie) . Ik kan erg genieten van beeldend werk, dansen en yoga. Daarnaast ben ik een aantal jaren geleden geïnspireerd geraakt door meditatie en de aandachttrainingen, waarna ik een opleiding heb gevolgd tot mindfulness trainer. Ik woon samen met Harro en ik heb twee dochters van 4 en 7 jaar.
Monica Kerskes Sinds mijn jeugd ben ik geboeid door de invloed van mijn gedachten op mijn lichaam, op mijn lichaamsbeleving en op mijn levenskwaliteit. Ik ben op zoek gegaan naar het verwezenlijken van een balans tussen voelen, denken en doen. Daardoor heb ik een beroep gekozen waarin de lichaamsbeleving centraal staat (het lichaam als basis) en waarbij voortdurend aan dit evenwicht gesleuteld wordt. Ik werk sinds 20 jaar in de psychiatrie (volwassen, kinderen, jeugd en gezin) als psychomotorisch therapeut. Tijdens deze lange loopbaan ben ik in aanraking gekomen met oosterse geneeswijzen (Chinese bewegingsleer en massage), meditatie en mindfulness. Mindfulness is voor mij een eenvoudige maar zo krachtige bewustzijn van de mogelijkheid die ik heb, in elk moment, om te kiezen voor het 'zijn' in plaats van het 'doen'. Dat geeft me rust en veel voldoening. In het moment zijn, helpt me om gedachten over later, minder belangrijk te vinden. Zo hoef ik mij hier minder zorgen over te maken. Door het beoefenen van mindfulness, ontwikkel ik elke dag mildheid en vriendelijkheid naar mezelf toe en naar mijn omgeving. Dit vind ik een essentiële levenskwaliteit. De opleiding voor mindfulness trainer heb ik afgerond in juli 2011. Ik vind het zeer inspirerend en gewoon leuk om mindfulness bij anderen te introduceren en hierin te begeleiden.
A Beautiful Balance zwangerschapscursussen &  fysiotherapie / Cesartherapie  rondom zwangerschap
© Frank & Jacqueline Luchtmeijer

Met gepaste trots kan gezegd worden dat de cliënten van A Beautiful Balance voor de fysiotherapie,

zwangerschapsyoga en ‘bevallen doe je samen’ uit de hele regio komen: o.a. Barendrecht,  Capelle a.d.

IJssel, Carnisselande, Dordrecht, Heerjansdam, Hendrik Ido Ambacht, Heinenoord, Hoeksche Waard,

Hoogvliet, Maasdam, Maassluis, Nieuwerkerk a.d. IJssel, Numansdorp, Oud Beijerland, Pernis, Portland,

Poortugaal, Puttershoek, Rhoon, Ridderkerk, Rotterdam, Rotterdam-Alexander, Rotterdam-Noord,

Rotterdam-Zuid, Rijsoord, Schiedam, Vlaardingen, Willemstad en Zwijndrecht.

A Beautiful Balance

Zwanger, Fit & in Balans

zwangerschapsyoga

Muziekplein 28-a

2992 GH  Barendrecht

0644-020 800

KAART